luni, 4 ianuarie 2016

Fotografii si filmulete -În zilele dinaintea prăznuirii Botezului Domnului (Boboteaza) prăznuită în Biserica Ortodoxă la 6 ianuarie credincioșii primesc în case pe preot care sfințește casele credincioșilor prin stropire cu Agheasmă Mare și vestește sărbătoarea Botezului Domnului la apa Iordanului de către Sfântul IOAN (prăznuit la 7 ianuarie). Sfinţirea caselor înseamnă şi alungarea duhurilor rele, schimbarea gândurilor rele în gânduri bune şi spor de ajutor de la Dumnezeu pentru toată fapta cea bună...Pace, sănătate şi ajutor, pentru a trăi viaţa ca dar al lui Dumnezeu, cultivat prin credinţă şi fapte bune! BUNUL DUMNEZEU SĂ VĂ BINECUVÂNTEZE CASELE ŞI SĂ VĂ UMPLE SUFLETELE DE BUCURIE. LA MULŢI ANI!

PARINTELE PETRU CIPRIAN PRICOP VESTESTE BOTEZUL DOMNULUI SI SFINTESTE CASELE CREDINCIOSILOR DIN PAROHIA NOASTRA ...Este un semn al prezenţei lui Dumnezeu în inimile şi în casele oamenilor, un semn al acceptării prin credinţă a iubirii şi ocrotirii Părintelui Ceresc în viaţa noastră.


Acest obicei constituie, de altfel, si o vizita pastorala - foarte importanta si foarte iubita si primita de catre credinciosi, fiindca aceste vizite au deja un caracter sacramental sau sfintitor, preotul obisnuind sa mearga cu apa sfintita si sa stropeasca si sa binecuvinteze locuintele si pe cei care locuiesc in ele.

"În Iordan botezându-te Tu, Doamne, închinarea Treimii s-a arătat;

că glasul Părintelui a mărturisit Ţie, Fiu iubit pe Tine numindu-Te;

şi Duhul în chip de porumb a adeverit întărirea cuvântului.

Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule, şi lumea ai luminat, slavă Ţie!"

Sărbătoarea Botezului Mântuitorului are darul de a ne transfigura şi a ne predispune la introspecţie în vederea realizării conştiente şi deplin responsabile a dezideratului vieţii noastre: comuniunea cu Dumnezeu.


Între praznicele împărăteşti, un loc deosebit îl ocupă sărbătoarea Botezului Domnului, numită în popor şi Bobotează, instituită în amintirea botezului primit de Mântuitorul de la Sfântul Ioan Botezătorul în apa Iordanului (Matei 3, 13-17) şi (Luca 3, 21- 22). Această sărbătoare se mai numeşte şi Epifania sau Teofania, adică Arătarea Domnului, pentru că ea constituie un moment al revelării Sfi ntei Treimi: Fiul lui Dumnezeu se coboară în apa Iordanului, Duhul Sfânt se pogoară peste El în chip de porumbel, iar glasul Tatălui se aude din cer. 

Ajunul Bobotezei este zi de post  și cei ce doresc sfințirea vieții lor prin  gustare din Agheasmă Mare în perioada 6-14 ianuarie  se străduiesc pe măsura puterii lor la acest efort.
Agheasma Mare se gustă  în perioada mai sus menționată pe nemâncate și însoțită de rugăciune  iar în decursul anului la vreme de nevoie și cu binecuvântarea preotului.






Niciun comentariu: