joi, 6 martie 2014

POEZII CRESTINE SCRISE DE NELI MIHAIL, PRIETENA PAROHIEI NOASTRE

SUFLET PACATOS


SUFLET PACATOS,
TE ROG CUVINCIOS,
PLEACA-TE SFIOS
SI FII CREDINCIOS.
LEAPADA-TI PACATUL
DE LA NECURATUL,
LUPTA-TE CU VIATA
CA-I SCURTA CA ATA.
SUFLET PACATOS,
POARTA-TE FRUMOS,
FII CIVILIZAT,
NU FII INGAMFAT.
FII MARINIMOS
DOAR CAND ESTI MILOS,
AJUTA-I CUM POTI
PE NEPUTINCIOSI.
SUFLET PACATOS,
FA-TE SANATOS!
STAI LA RUGACIUNE
SI-N MINTE ADUNA
TOT CUVANTUL BUN
SA-L SADESTI PE DRUM.
CUM ZBOARA-N CAMPIE
PUF DE PAPADIE,
SA SE-ADUNE-N CARTE
DOAR BUNELE-TI FAPTE
SI CAND S-O DESCHIDE
SA-TI AJUTE TIE
DANDU-TI MANTUIRE.
SUFLET PACATOS,
CERE-I LUI HRISTOS
SA-NCEPI FAPTA BUNA
DACA VREI CUNUNA.


CEA MAI MARE IMPLINIRE,
ESTE SI VA FI MEREU,
SA-L AM PE HRISTOS CU MINE
IN FAPTA SI-N GANDUL MEU! AMIN!
  

POCAINTA SUFLETULUI ROBIT



SCOALA SUFLETE SI PLINGE-TI
RELELE CE LE-AI FACUT,
ROAGA-L MULT PE DOMNUL MILEI,
SA FII IAR CA LA-NCEPUT.

SUFLETE INVARTOSAT
CE-AI LUCRAT GREUL PACAT,
VARSA-TI LACRIMILE TALE,
SCHIMBALE-N MARGARITARE.

SCOALA SUFLETE SI-ALEARGA
LA MAICUTA DOMNULUI,
ROAG-O A FI MIJLOCITOARE
INAINTEA FIULUI.

SUFLETE INCATUSAT
IN LANTURI INFASURAT,
RUPE DIN PACATE ZALE,
CA SA CAPETI ALINARE.

SCOALA SUFLETE SI IUTE
CAZI CU FATA LA PAMANT,
ROAGA-L PE MANTUITORUL
SA TE SCOATA DIN MORMANT.

SUFLET!...TE-AI ALBIT UN PIC,
AI GRIJA!!! RAMAI TREZVIT!
CAND VA BATE CEASUL TAU,
SA SE AUDA DESLUSIT
UN DING, DONG… TE-AI MANTUIT!






< Psalmul 3 >

Doamne! Cat s-au inmultit cei rai,
Multi se scoala asupra mea,
Multi zic sufletului meu
Domnul nu te va ierta.

Dar Tu ,Doamne, esti al meu,
Sprijinul si Slava mea,
Cel ce salti capul meu greu
Oferindu-mi mantuirea.

Cu glas tare am strigat
Si din muntele cel sfant,
Doamne, ruga mi-ai luat
Chiar de-aici de pe pamant.

Si culcat am adormit,
Apoi m-am sculat din somn,
Cand Tu, Doamne, mi-ai soptit
Esti creat de Mine, om!


Teama nu voi mai avea
De popoarele din jur
Ce ma vor impresura,
Ca dintii lor Ai strapuns.

Scoala, Doamne, ma pazeste,
Dumnezeul meu cel bun,
Si in veci ma mantuieste,
De veajmas scapa-ma-acum!

Ca a Ta e mantuirea!
Si intregului popor
Vei da binecuvantarea
El urmandu-Te cu dor.



< Psalmul 12 >

Pana cand Stapane Doamne
Vei uita de mine?!
Pana cand nici Fata Ta
N-am s-o vad prea bine?!
Pana cand voi pune ganduri
In sufletul meu,
Pana cand inima-n piept
Va durea mereu?!
Pana cand se-nalta iute
Impotriva mea,
Vrajmasul ce vrea sa-nghita
Tot din calea sa.
Cauta, auzi-mi Doamne,
Dumnezeul meu!
Lumineaza-mi ochii mintii
Sa n-adorm prea greu,
Sa nu ma cufund in moarte,
Iar acel vrajmas
Sa se bucure de mine
Ca un fur pizmas.
Ca, doar sunt creat de Tine,
Dumnezeul meu!
Sa nu-ngadui ca acesta
Sa ma ia al sau.
Spune-mi Doamne, unde esti?!
Mila Ta doresc!
Scoala-ma din nepasare
Sa ma mantuiesc!
Voi canta in toata viata
Domnului cel Bun,
C-am intors fata spre El
Si-l am iar Stapan!   Amin!



,,Psalmul 6,,

Doamne!...nu manie, nu urgie,
Nici certare sa imi dai,
Ci cu-a Ta milostivire
In credinta sa ma Ai,
Ca neputincios sunt, Doamne
Vindeca-mi oasele toate,
Iar sufletu-mi tulburat
Din ispite Tu mi-l scoate.
Intoarce-te, Dumnezeu,
Mila pacii si-a dreptatii,
Izvor sufletului meu
Apa vie-a libertatii.
Ca sa gust din Harul Tau,
Ca dorinta mea e mare,
Dar pacatul meu cel greu
Impresoara si mai tare
Amarat sufletul meu.
Azi rugandu-te pe Tine
Cu cainta vin acum
Ca in iad se stie bine..
Pocaitii nu ajung.
Ostenit-am in suspinuri,
Iar, in asternutul meu,
Vars lacrimi, ca vreau cu Tine
Sa-mi duc crucea, drumul greu.
Tulburat de suparare
Imi simt ochiu-mbatranit
Si inca imi tine calea
Vrajmasul impotrivit;
Plecati toti de langa mine
Rele duhuri, si “puteri”
Ca Mi-a auzit strigarea
Glasul plangerii dureri,
Auzit-a Domnul bine
Cererea si ruga mea
Si acum din nou ma cheama,
Fugiti toti din calea Sa!
Depatati-va din poarta
Toti vrajmasii de acum,
Inima-mi din piept tresalta…
Ca-I a Domnului Stapan! Amin!




Niciun comentariu: