marți, 13 septembrie 2011

Cântarea Sfintei Cruci - de Gherontie Prodromitul




Astăzi voiesc a-ţi aduce laudă Sfinţită Cruce,
Cântând cu cântare dulce:Bucură-te Sfânta Cruce !(de 2 ori)

Bucură-te, semn ceresc,Cruce steag imparatesc!
Bucură-te ,arma sfanta,Bucură-te ruga sfanta!

Bucură-te , bucurie celor din calatorie!
Bucură-te sfanta arma care pe vrajmaşi ii sfarma!

Bucură-te , armă tare călătorilor pe mare!
Bucură-te , şi eu ţie, cânt astăzi cu veselie.

Astăzi ţie ţi se închină al meu trup făcut din tină,
Că pe tine când te fac ,de toata naluca scap.

Scap de vrajmaşii cumpliţi ce sunt cu mine învrăjbiţi
Când te am eu păzitoare şi buna străjuitoare.

Atuncea răul vrajmaş n-are la mine lacaş
Şi se scutura şi piere de nespusa ta putere.

Tu eşti a mea mângâiere. O Cruce a mea putere!
Tu eşti povăţuitoare ,tu la Rai îndreptătoare

Tu minuni mari ai făcut de demult de la-nceput
Tu ape ai îndulcit ca mierea le-ai întocmit

Tu Marea Roşie înca , pe cât este de adancă
În doua ai despărţi ,o Cruce lemn fericit.

Tu pe cer te-ai arătat ,creştinului împarat
Visele ai tâlcuit, O Cruce prea fericita!

Având împrejur scrisoare cum că eşti biruitoare
Tu Cruce fiind purtată pe umeri ridicată

De Bunul Stăpân Iisus , mergând la Golgota -n sus
Acolo,Iisus voi ,pe Cruce a Se sui

Unde prin maini şi picioare ,cu cuie străpungătoare,
A fost Sfântul Trup pătruns al Preadulcelui Iisus.

Pentru aceea şi mie , dă-mi scârabă şi bucurie.
Scârbă că sunt pacătos şi nevrednic de Hristos.

Bucurie căci semn sfant , creştinilor pe pamant ,
Eşti tu Cruce mângâiere ,o Cruce a mea putere.

Dă-mi dar ca să biruiesc tot sfatul diavolesc
Dă-mi o inima curată ,dă-mi o minte luminată!

Şi aşa prin darul tău să ma-nvrednicesc şi eu
Vredinic a te lauda , vrednic a te săruta !

Cântându-ţi cântare dulce :Slavă ţie Sfânta Cruce!

Niciun comentariu: