duminică, 23 august 2015

Pilda- Tânărul cel bogat (Ev. Matei cap.19/16-26) - Poezie crestina scrisa de Neli Mihail


Pilda- Tânărul cel bogat
(Ev. Matei cap.19/16-26)
                            de Neli Mihail
Şi.. venind la Domnul
Un tânăr bogat,
I-a zis,
-Bunule Învăţător
Ce pot eu sa fac
Viaţa veşnică să moştenesc,
În Rai s-o îmbrac?!
El l-a întrebat la rându-i
-Pentru ce-mi zici Bun..
Nu ştii că-i Un Dumnezeu,
Tu ce crezi acum..
Împlineşte decalogul,
Fii cu suflet viu!
-Ce porunci să împlinesc,
Doamne, pot să ştiu?!
-Grijă ai să nu ucizi,
Să nu faci adulter,
Să nu furi, să nu juri stramb
Şi vei fi om liber.
Parinţi tăi să-i cinsteşti
Toată viata ta.
Spor, ani fericiţi şi multi,
În dar vei avea.
Pe semeni să îi iubeşti
Ca pe tine însuţi.
Să-i ajuţi, să îi respecţi
Cum ai vrea la rânduţi.
-Toate acestea le-am păzit
De copil, de tânăr..
Ce lipseşte să mai fac,
Câte sunt la număr?!
-Vrei să fii desăvârşit,
Vinde tot ce ai!
Apoi banii obţinuţi
La săraci să dai.
Şi vino, urmezi-mi Mie
S-ai parte de Rai.
Dar îndemnurile-acestea
Mult l-au întristat,
Căci averea-i era mare..
S-a-ntors şi-a plecat.
Hristos, către ucenici
Zise de îndată
-Adevăru-Adevărat..
Greu va fi să treacă
Pragul, cel material bogat,
În Cer să petreacă.
Mai lesne cămilei
Să treacă prin ac,
Decât cel ce are
Arginţi mulţi în sac.
Apostolii nedumeriţi
Pe El întrebară,
-Doamne, cine se va mântui
Când o fi să moară?!
Ce, la om nu-i cu putinţă,
E la Dumnezeu.
Toţi, creştini să fiţi în toate!
Restu-i planul Meu.

Amin!

Niciun comentariu: