sâmbătă, 19 noiembrie 2011

Rugaciunea pentru firebinteala dragostei catre Dumnezeu a Sfintitului Augustin,Episcopul Iponiei


O, foc care de-a pururerea arzi si niciodata nu te stingi!
O, dragoste, care de-a pururea esti fierbinte si niciodata nu te racesti,aprinde-ma pe mine.
O, de m-as fi aprins tot dintru Tine, ca intreg numai pe Tine sa Te iubesc.Fiindca cel ce impreuna cu altceva Te iubeste pe Tine, mai putin Te iubeste.
O, de te-as fi iubit pe Tine, ca Tu mai intai pe mine m-ai iubit.
Si de unde-mi este cuvant, ca sa spun semnele dragostei Tale, ca prea mari sunt acestea, mai presus de cuviinta mea, facerile Tale de bine cele nenumarate, cu care mi-ai ajutat din inceput.Ca dupa facerea de bine a zidirii-ca dintru inceput din nimic dupa chipul si dupa asemanarea Ta m-ai zidit,cinstindu-ma si inaltandu-ma intru zidirile ce s-au facut de Tine si vestit asezandu-ma, lumina fetei Tale intru lumina inimii mele o ai insemnat, prin care m-ai osebit pe mine de zidirile cele vazute si de cele nevazute si cu putin fata de ingeri m-ai micsorat (Ps.8,6)-putina s-a socotit aceasta inaintea bunatatii Tale , ca in fiecare zi cu prea osebite si prea multe daruri adeseori m-ai hranit si ca pe un prunc la sanul mangaierii Tale m-ai aplecat si m-ai imputernicit, ca Tie sa-Ti slujesc, toate cate mi-ai facut, spre slujba mea mi le-ai dat.Amin 

Niciun comentariu: