sâmbătă, 22 februarie 2014

Poezie creştină - Infricosatoarea Judecata (Matei 25/31-46) - scrisă de NELI MIHAIL, prietena parohiei noastre


La venirea lui Hristos
Intru Slava Sa,
Ingerii si Sfintii toti
Langa El vor sta.

Chiar la Tronul Slavei Sale
El va judeca
Neamurile adunate
Inaintea Sa.

Si va desporti pe toti,
Ferm judecator,
Ca pe oile de capre
De catre pastor.
Va chema in dreapta Sa
Oile cuminti,
Caci de frica judecatii
Dreptii sunt scutiti.

Iar in stanga va lasa
Caprele-negrite
De cutremur si de jale
Ca vor fi strivite.

Si va zice Imparatul,
Adica Hristos,
Veniti toti din dreapta Mea
Ce-ati trait frumos..

Nu va judec, va enumar
Faptele de cinste
Care le-ati cuprins in viata
Cu luare-aminte.

M-ati hranit,
M-ati imbracat,
M-ati luat in casa,
Caci strain fiind pe strada
Nu aveam nici masa.

Mi-ati dat insetat fiind,
Un pahar cu apa,
Si un pat sa Ma intind
Sa-mi revin indata.
Iar in temnita aflat
Voi M-ati cercetat
Si-n cuvinte de folos
M-ati imbarbatat.

-Doamne, cand s-au petrecut
Toate-aceste lucruri?!
De nimic nu ne-amintim..
Oare au fost doar jocuri..

Toate-acestea-s adevaruri!
Doar nu v-am mintit..
Facand celor mici ai Mei
Mie mi-ati slujit.

Insa aspra judecata
Pentru ceilalti
Va pica ca o sageata,
Caci vor merge-n iad.

Si atunci vor tremura
De la mic la mare,
Tineri, varstnici sau bunici
Prinsi in nepasare.

Caci din nepasare crunta
Si fara Hristos,
Au urmat ingerul mortii
In ghena de jos.

Insusi impotrivitorul
Va fi chinuit,
Prins in lanturile grele
Si fara sfarsit.

Voi, ce stati in stanga Mea,
Nu M-ati cunoscut,
Nu Mi-ati dat sa beau nici apa,
Nici nu M-ati hranit.

-Ne-ai cerut si nu Ti-am dat..
Iisus Hristos?!
Noi nu Te-am vazut flamand..
Asta cand a fost?!


Cand bolnavii, amaratii
Cereau ajutor,
Nu le-ati dat un dram de mila
Si-n ei, eram Eu!

Nici un bine n-ati facut!!
Vremea judecatii
A venit sa puna punct.
Ingeri, aruncatii!


Sa privim cu-ngrijorare
Vremea ce s-a scurs,
Cand totul se va lua,
Cum vom da raspuns?!

Timpul care ne-a ramas,
Este pretios!
Luptand bine vom avea
Raiul lui Hristos.

La finala judecata,
Sufletul amarnic
Va cersi Domnului mila..
Va fi nemitarnic!!

Doamne, ajuta-ne sa ne indreptam si sa punem inceput bun mantuirii! Amin!




Niciun comentariu: