joi, 22 mai 2014

Cugetare Cum de a putut să postească Moise timp de patruzeci de zile? Cum au putut nevoitorii din mânăstiri şi pustiuri să trăiască până la adânci bătrâneţi înfrânându-se pururi de la mâncare şi băutură?


Omului trupesc care nu cunoaşte nimic din viaţa duhovnicească, aceste lucruri îi rămân cu neputinţă şi de necrezut. Lucrurile acestea nici nu i se pot demonstra, pentru că ele pot fi înţelese doar prin experienţa vieţii.

Când chinuitorii 1-au lipsit pe Sfântul Mucenic Vasilisc timp de trei zile întregi de mâncare şi de băutură, iar în a patra i-au oferit să mănânce, el a refuzat, zicând că nu îi este foame. „Eu m-am îndestulat cu hrană cerească,” a zis el, „iar din aceasta pământească acum nu mai voiesc. Voi vă hrăniţi cu pâine stricăcioasă, dar mie pâine cerească îmi este cuvântul lui Dumnezeu, care mă hrăneşte; pe voi vă bucură băutura de vin, pe când pe mine harul Duhului Sfânt; pe voi vă satură cărnurile, iar pe mine postirea; pe voi aurul vă îmbogăţeşte, iar pe mine dragostea lui Hristos; pe voi vă împodobesc hainele, iar pe mine faptele bune; voi sunteţi fericiţi când râdeţi mult, iar eu când vine la mine Duhul, în rugăciune”.

Iată fraţilor, bărbat întru care se adevereşte cuvântul Domnului: „Nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu tot cuvântul care iese din gura lui Dumnezeu” (Matei 4: 4).

Niciun comentariu: