miercuri, 8 decembrie 2010

PREPARATE DIN PESTE - Pilaf cu peste uscat(sarat)

Ingrediente:


o buc peste uscat ( 1 kg)

5 rosii

150 ml suc de rosii

4 cepe uscate

3 cani orez (cca 400 g orez)

la o cana de orez se adauga 3 cani de apa sau in functie de consistenta dorita

250 ml ulei pentru orez

ulei pentru prajit pestele

sare ,piper macinat si cimbru macinat dupa gust

Cantitatile se maresc sau se micsoreaza in functie de necesitate.
Mi-au trimis de la tara cateva bucati de crap uscat pregatite chiar de unchiul meu si m-am apucat imediat sa pregatesc ceva bun ,asa cum pe vremuri ne pregateau bunica si matusa mea..


Am facut un pilaf cu peste uscat si un rasol de peste uscat cu legume si mujdei de usturoi avand in vedere ca este sarbatoare si totodata dezlegare la peste.

Mod de preparare:

Am tinut pestele la desarat in apa rece de seara pana dimineata cca 12 ore pentru ca este foarte sarat.
Dupa ce am scos pestele de la desarat l-am lasat putin la scurs intr-o sita,apoi l-am curat de solzi,l-am spalat bine si l-am taiat bucati.
Am trecut bucatile de peste prin faina amestecata cu malai si le-am prajit pe ambele parti in ulei incins .
Separat am pus ceapa tocata marunt la inabusit in 250 ml de ulei ,apoi am adaugat orezul spalat foarte bine si le-am lasat in continuare la foc mic .
Cand a inceput sa se umfle orezul se adauga rosiile tocate marunt,sucul de rosii si se mai lasa cca 5-10 minute pe foc ,dupa care se va transfera compozitia intr-o tava si se va introduce la cuptor. Daca este cazul mai puteti adauga un pic de apa calda.
Cand pilaful este aproape gata se scoate tava din cuptor ,se aranjeaza deasupra bucatile de peste si se mai reintroduce putin la cuptor.
Este o mancare delicioasa pe care o pregatesc mereu cu placere deoarece mi-aduce aminte de copilarie si   v-o recomand cu mare drag.
 

Niciun comentariu: