http://nastereasfantuluiioanbotezatorul.blogspot.ro/
2012/01/acatistul-botezului-domnului-6-
ianuarie.html
"În Iordan botezându-te Tu, Doamne, închinarea Treimii s-a arătat;
că glasul Părintelui a mărturisit Ţie, Fiu iubit pe Tine numindu-Te;
şi Duhul în chip de porumb a adeverit întărirea cuvântului.
Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule, şi lumea ai luminat, slavă Ţie!"
Slujba Aghiasmei Mari care se savarseste la Botezul Domnului nostru Iisus Hristos
Sfintirea apei celei mari este o slujba de binecuvantare. Apa sfintita devine izvor de nestricaciune, dar de sfintenie, dezlegare de pacate, vindecare de boli, diavolilor pieire, indepartea tuturor puterilor celor potrivnice, deplina putere ingereasca si toti cei care vor gusta din apa aceasta sfintita sa o aiba spre curatia sufletului si a trupului, spre vindecarea patimilor, spre sfintirea caselor si spre tot folosul de trebuinta
Dupa ce preotii au rostit Rugaciunea Amvonului, am iesit cu totii in fata bisericii, la locul unde a fost pregatita apa. Inaintea preotului s-a mers cu sfesnice, cu cadelnita, cu steaguri si cu icoane, iar diaconii si cantaretii de la strana au cantat urmatorul tropar, glasul al 8-lea:
Glasul Domnului peste ape striga, graind: Veniti de luati toti Duhul intelepciunii,Duhul intelegerii, Duhul temerii de Dumnezeu, al lui Hristos, Cel ce S-a aratat.
Apoi aceste tropare, acelasi glas:
Astazi firea apelor se sfinteste si se desparte Iordanul si isi opreste curgerea apelor sale, vazand pe Stapanul botezandu-Se. Ca un om ai venit la rau, Hristoase imparate, si te sarguiesti a lua botez de rob, Bunule, din mainile inaintemergatorului, pentru pacatele noastre, Iubitorule de oameni.
Apoi aceste tropare, acelasi glas:
Astazi firea apelor se sfinteste si se desparte Iordanul si isi opreste curgerea apelor sale, vazand pe Stapanul botezandu-Se. Ca un om ai venit la rau, Hristoase imparate, si te sarguiesti a lua botez de rob, Bunule, din mainile inaintemergatorului, pentru pacatele noastre, Iubitorule de oameni.
A urmat intreaga slujba de sfintire, stropirea credinciosilor prezenti la slujba cu aghiazma, mare, iar in incheierea slujbei s-a cantat :
Cel ce in Iordan, de la Ioan, a primit a Se boteza, pentru mantuirea noastra, Hristos, Adevaratul Dumnezeul nostru, pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Sale, cu puterea cinstitei si de viata facatoarei Cruci si pentru rugaciunile tuturor sfintilor, sa ne miluiasca si sa ne mantuiasca pe noi, ca un bun si de oameni iubitor.
Fragmente din Sfanta Liturghie
PREDICA PARINTELUI MIRCEA PRICOP
Parintele Mircea a vorbit si despre folosirea aghiasmei celei mari in perioada sarbatorii Botezului Domnului: "Aghiasma mare este folosita de catre credinciosi in toata perioada sarbatorii, si anume timp de 8 zile. Din evlavie, inainte de a manca dimineata, credinciosii iau aghiasma mare si dupa aceea iau anafura.
Aghiasma mare este folosita de credinciosi, dar si de preoti si pe parcursul anului, in diverse situatii. Totodata, aghiasma mare este folosita de preoti in cazul oficierii anumitor slujbe".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu