vineri, 18 februarie 2011

PSALMUL 34



1. Judeca, Doamne, pe cei ce-mi fac mie strambatate; lupta impotriva celor ce se lupta cu mine;
2. Apuca arma si pavaza si scoala-Te intru ajutorul meu;
3. Scoate sabia si inchide calea celor ce ma prigonesc; spune sufletului meu: "Mantuirea ta sunt Eu!"
4. Sa fie rusinati si infruntati cei ce cauta sufletul meu; sa se intoarca inapoi si sa se rusineze cei ce gandesc rau de mine.
5. Sa fie ca praful in fata vantului si ingerul Domnului sa-i necajeasca. Sa fie calea lor intuneric si alunecare si ingerul Domnului sa-i prigoneasca.
6. Ca in zadar au ascuns de mine groapa latului lor, in desert au ocarat sufletul meu.
7. Sa vina asupra lor latul pe care nu-l cunosc si cursa pe care au ascuns-o sa-i prinda pe ei; si chiar in latul lor sa cada.
8. Iar sufletul meu sa se bucure de Domnul, sa se veseleasca de mantuirea lui.
9. Toate oasele mele vor zice: Doamne, cine este asemenea tie? Cel ce izbaveste pe sarac din mana celor mai tari decat el si pe sarac si pe sarman de cei ce-l rapesc pe el.
10. S-au sculat martori nedrepti si de cele ce nu stiam m-au intrebat.
11. Rasplatit-au mie rele pentru bune si au vlaguit sufletul meu.
12. Iar eu, cand ma suparau ei, m-am imbracat cu sac si am smerit cu post sufletul meu si rugaciunea mea in sinul meu se va intoarce.
13. Ca si cu un vecin, ca si cu un frate al nostru asa de bine m-am purtat; ca si cum as fi jelit si m-as fi intristat, asa m-am smerit.
14. Dar impotriva mea s-au veselit si s-au adunat; adunatu-s-au impotriva mea cu batai si n-am stiut; risipiti au fost si nu s-au cait.
15. M-au ispitit, cu batjocura m-au batjocorit, au scrasnit impotriva mea cu dintii lor.
16. Doamne, cand vei vedea? Intoarce sufletul meu de la fapta lor cea rea, de la lei, viata mea.
17. Lauda-Te-voi, Doamne, in adunare mare, intru popor numeros Te voi lauda.
18. Sa nu se bucure de. mine cei ce ma dusmanesc pe nedrept, cei ce ma urasc in zadar si fac semn cu ochii.
19. Ca mie de pace imi graiau si asupra mea viclesuguri gandeau.
20. Largitu-si-au impotriva mea gura lor; zis-au: "Bine, bine, vazut-au ochii nostri".
21. Vazut-ai, Doamne, sa nu taci; Doamne, nu Te departa de la mine.
22. Scoala-Te, Doamne si ia aminte spre judecata mea, Dumnezeul meu si Domnul meu, spre pricina mea.
23. Judeca-ma dupa dreptatea Ta, Doamne Dumnezeul meu si sa nu se bucure de mine.
24. Sa nu zica intru inimile lor: "Bine, bine, sufletului nostru", nici sa zica: "L-am inghitit pe el".
25. Sa fie rusinati si infruntati deodata cei ce se bucura de necazurile mele; sa se imbrace cu rusine si ocara cei ce se lauda impotriva mea.
26. Sa se bucure si sa se veseleasca cei ce voiesc dreptatea mea si sa spuna pururea: "Slavit sa fie Domnul, Cel ce voieste pacea robului Sau!"
27. Si limba mea va grai dreptatea Ta, in toata ziua, lauda Ta.

Niciun comentariu: