vineri, 18 februarie 2011

PSALMUL 49



1. Dumnezeul dumnezeilor, Domnul a grait si a chemat pamantul,
2. De la rasaritul soarelui pana la apus. Din Sion este stralucirea frumusetii Lui.
3. Dumnezeu stralucit va veni, Dumnezeul nostru, si nu va tacea.
4. Foc inaintea Lui va arde si imprejurul Lui vifor mare.
5. Chema-va cerul de sus si pamantul, ca sa judece pe poporul Sau.
6. Adunati-I Lui pe cuviosii Lui, pe cei ce au facut legamant cu El pentru jertfe.
7. Si vor vesti cerurile dreptatea Lui, ca Dumnezeu judecator este.
8. "Asculta, poporul Meu si-ti voi grai tie, Israele!... Si voi marturisi tie: Dumnezeu, Dumnezeul tau sunt Eu.
9. Nu pentru jertfele tale te voi mustra, iar arderile de tot ale tale inaintea Mea sunt pururea.
10. Nu voi primi din casa ta vitei, nici din turmele tale tapi,
11. Ca ale Mele sunt toate fiarele campului, dobitoacele din munti si boii.
12. Cunoscut-am toate pasarile cerului si frumusetea tarinii cu Mine este.
13. De voi flamanzi, nu-ti voi spune tie, ca a Mea este lumea si plinirea ei.
14. Oare, voi manca carne de taur, sau sange de tapi voi bea?
15. Jertfeste lui Dumnezeu jertfa de lauda si implineste Celui Preainalt fagaduintele tale.
16. Si Ma cheama pe Mine in ziua necazului si te voi izbavi si Ma vei preaslavi".
17. Iar pacatosului i-a zis Dumnezeu: "Pentru ce tu istorisesti dreptatile Mele si iei legamantul Meu in gura ta?
18. Tu ai urat invatatura si ai lepadat cuvintele Mele inapoia ta.
19. De vedeai furul, alergai cu el si cu cel desfranat partea ta puneai.
20. Gura ta a inmultit rautate si limba ta a impletit viclesug.
21. Sezand impotriva fratelui tau cleveteai si impotriva fiului maicii tale ai pus sminteala.
22. Acestea ai facut si am tacut, ai cugetat faradelegea, ca voi fi asemenea tie; mustra-te-voi si voi pune inaintea fetei tale pacatele tale.
23. Intelegeti dar acestea cei ce uitati pe Dumnezeu, ca nu cumva sa va rapeasca si sa nu fie cel ce izbaveste.
24. Jertfa de lauda Ma va slavi si acolo este calea in care voi arata lui mantuirea Mea".

Niciun comentariu: