luni, 21 martie 2016

Cei dintâi ucenici ai lui Iisus (a 5a Duminică din Triod şi prima din postul Mare-Ioan cap.1) - Poezie creştină scrisă de Neli Mihail


Cei dintâi ucenici ai lui Iisus
(a 5a Duminică din Triod şi prima din postul Mare-Ioan cap.1)

                                                                               de Neli Mihail

Iisus Hristos a adunat
Pe ucenicii Săi,
Iar primul la apostolat
A fost Sfântul Andrei.
Pe lângă-acesta mai găsi
Pe fraţii Zebedei
Şi “fii tunetului” sunt
Numiţi aceştia doi.
Pe Simon, fiul lui Iona,
L-a numit Chefa zis Petru
Şi l-a rugat..
 Paşte te rog turma Mea,
Verhovnic întru totul.
A doua zi Hristos dorea
Să plece-n Galilea
Şi-atunci găsi pe Filip,
-Urmează-Mi!..
A zis Iisus spre-acela.
Filip era din Betsaida,
Cetatea lui Andrei,
Acesta l-a gasit în drumul lui
Şi pe Natanael.
Mergând pe cale spre Iisus
L-a întrebat sever:
-În Nazaret e ceva bun..?
-Filip..hai să vedem!
Iar Iisus când l-a văzut
Vorbea zâmbindu-i blând,
-Aşa israelit curat
Nu prea zăreşti mereu
Căci vicleşug în mintea sa
Nu am aflat nici Eu.
Natanael întreabă scurt:
-De unde mă cunoşti?!
-Când sub smochin tu te rugai
Priveai în sus frumos!
-Rabbi! Tu eşti Hristos!
Rege în Israel!
 Eşi Fiul Tatălui din Cer
Trimis acum de El!
 M-ai şi crezut când ţi-am răspuns
Că erai sub smochin,
Atunci mai mari decât acestea
O să mai vezi…Îţi spun!
Adevărat, adevărat
Zic voua tuturor,
Că veţi vedea îngeri suind
Şi coborând uşor.
Voi sunteţi ucenicii Mei,
Dar vreau să mai găsesc..
Doişpe Apostoli în total,
Apoi Mă răstignesc!


Doamne, ajută-ne să ajungem şi noi mici apostoli, Amin!




Niciun comentariu: