duminică, 13 martie 2016

Lucrătorii tocmiţi la vie (Matei 20/1-16) - Poezie creştină scrisă de Neli Mihail


Lucrătorii tocmiţi la vie
(Matei 20/1-16)

                  de Neli Mihail

Împărăţia sus în Cer,
E comparată aşa..
Un drept Stăpân la casa lui
Tocmiră lucrători,
Să-i aranjeze via sa
Muncind încă din zori.

Iar pe la ceasul trei văzu
Alţi doritori de lucru
Şi a trimis vorba spre ei
Că-i vrea la vie-n lucru.

Ieşind la ceasul şase..
Stăpânul tot aşa,
Găsi alţi lucrători zicând,
-Săpaţi în via Mea.

Şi repetând la ceasul nouă,
Şi la al unşpelea,
Tocmiră muncitori la fel
Câte-un dinar a lua.

Venise seara şi Stăpânul
Grăi spre-ngrijitor:
-Cheamă pe lucrători şi dă-le
Plata promisă lor.

Stăpânul casei sa-nvoit
Cu toţi câte-un dinar
Şi-acum momentul a venit
Cel extraordinar.   (al plăţii)

Dar revoltaţi acei dintâi
Total nemulţumiţi,
Au ripostat vorbindu-I dur..
C-au fost la fel plătiţi.


-Au luat aceiaşi bani ca noi..
Şi ce-au lucrat?!  ..puţin..
Iar noi în arşiţă-am trudit
Şi tot ca ei primim?!

Însă Stăpânul zice promt
Spre unul dintre ei:
-Prietene, de ce crezi oare
Ca v-am nedreptăţit?
Nu cu-n dinar ne-am învoit…
Atunci cu ce-am greşit?!

Că cei din urmă-au luat ca voi,
E treaba Mea şi-a lor.
Cu banii mei Eu pot să fac
Exact ceea ce vreau!

Au, nu mi se cuvine Mie
Să îi împart cum cred?!
Sau ochiul tău este viclean
Şi pot chiar să te pierd..

Căci, cei din urmă ajung întâi,
Iar cei dintâi la urmă.
Mulţi sunt chemaţi, puţini aleşi..
Păstraţi-vă în turmă! 
                    
De luat aminte..

Atunci când l-ai gasit pe Dumnezeu,
Indiferent de vârstă..
Şi pocăinţa ai adus-o
Curată, fără scuză,
E bine!!..eşti pe drumul strâmt
Al îndreptării tale..
Dar vezi să nu-L mai pierzi nicicând,
Predă-te Voii Sale!!
Căci nu un numar fix de zile
Ţi-aduce mântuirea,
Ci profunzimea în credinţă,
Căinţa şi iertarea.
Pe lângă-acestea de-nceput,
Să strângi şi fapta bună..
Şi cu iubire-n toate fii!
Să poţi primi cunună. Amin!

Doamne, auzi-ne şi ne miluieşte! Amin!


Niciun comentariu: