sâmbătă, 13 septembrie 2014

Inaltarea Sfintei Cruci - 14 septembrie - Poezii crestine scrise de Neli Mihail


               Crucea
                         de Neli Mihail

Cruce, armă de tortură
A iudeilor păgâni,
Te-ai ‘nălţat Sfântă Cunună
Pentru neamul de creştini.

Cruce, semn de biruinţă,
Cruce, poartă sus în Cer,
Cruce, scară în credinţă
Cu trepte grele de fier.

Cruce, tu eliberezi
Sufletul din lanţul greu
Şi din sclav, tu prefaci omul
Rob plăcut lui Dumnezeu!

Sfântă Cruce drum ce duce
La Hristos Mântuitor,
Ţi-au tocit treptele drepţii
Urcând cu virtutea lor.

Daţi-ne, voi Sfinţi în Domnul
Ajutor în a căra,
Crucea individuală
Când e dură şi-i prea grea..

Crucea trebuie purtată
Fără a ciunti din ea
Şi astfel la judecată
Trecem ca pe-un pod pe ea.

Doamne, apără-ne  fiii noştri,
Pe noi şi-ntreg neamul Tău,
Ca prin Crucea suferinţei
Să urcăm la Tronul Tău.

Iar atunci când viaţa noastră
Se va stinge pe pământ,
Să se-aprindă în lumină,
Dăinuind în Raiul Sfânt! 
Amin!



Sfânta Cruce

                   de Neli Mihail

Sfântă Cruce, und-m-oi duce,
Tu să mă păzeşti!
Să mă aperi la răscruce
Să-mi faci  drumul drept.

Să-mi fii semn de apărare
Pe-ntreg chipul meu,
Când mă închin cu mâna dreaptă,
Strig la Dumnezeu!

Să fiu tare ca o stâncă
Când dau de vreun rău,
Să ştiu că eşti aşezată
Clar pe pieptul meu.

Sfântă Cruce unde-oi merge
Te iau scutul meu,
Să mă aperi de ispite
Şi de omul rău.

Eşti armă de apărare
De la Dumnezeu,
Şi te port la gât, la mână
Şi-n sufletul meu.

Eşti darul de mântuire
Pentru cei ce vor
Să rămână fii în Domnul
Toată viaţa lor.

Doamne,
Dă-mi elan a-mi duce Crucea
Făcând voia Ta!
Să nu cad să o sfărâm
Când se lasă grea.

Să ajung cu ea întreagă
Sus, la Tronul Tău!
Când mă judecă Hristos,
Ea-i răspunsul meu! Amin!


Niciun comentariu: