luni, 5 ianuarie 2015

Filmulete din Duminica dinaintea Botezului Domnului - Ap. II Timotei IV, 5-8Ev. Marcu I, 1-8glas 5, voscr. 8 4 ianuarie

http://nastereasfantuluiioanbotezatorul.blogspot.ro/2012/01/acatistul-botezului-domnului-6-ianuarie.html



Sa ne ajute Bunul Dumnezeu ca sa intelegem cat de mare este darul botezului crestin, in apa si in Duh Sfant. In acelasi timp sa avem intotdeauna o pregatire prin rugaciune, post si milostenie ca deschidere si apreciere pentru a primi un mare dar. Cand postim noi ne hranim mai mult cu rugaciunea, cu prezenta lui Dumnezeu in noi si mai putin cu cele materiale. Prin aceasta intelegem ca darul botezului este un dar duhovnicesc, iar nu material, ci un dar ceresc care nu este din lumea aceasta, dar ne pregateste pentru viata cereasca.









PREDICA PARINTELUI MIRCEA PRICOP 


 LA MULTI ANI BINECUVANTATI PARINTELUI 

MIRCEA PRICOP 

SA NE TRAITI INTRU MULTI SI FERICITI ANI!


Sfantul Ioan Botezatorul predica botezul pocaintei. Aceasta inseamna constientizarea nevoii mantuirii ca izbavire de pacate, a nevoii de iertare a pacatelor. Botezul pocaintei este un botez pregatitor. Ioan boteza in pustia Iordanului si veneau oameni din toata Iudeea si din Ierusalim. Botezul pocaintei a adunat multimi de oameni si a fost un plan al lui Dumnezeu ca in fata acestor multimi sa fie prezentat Iisus din Nazaret ca fiind Mesia si Fiul lui Dumnezeu. De altfel, Sfantul Ioan Botezatorul il prezinta pe Mantuitorul Iisus Hristos, asa cum ne spune Evanghelia dupa Ioan, ca fiind Fiul lui Dumnezeu Care ridica pacatele lumii si ca El va boteza cu Duh Sfant si cu foc. Sfantul Ioan Botezatorul prevesteste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos ca un miel de Paste si, in acelasi timp, prevesteste ca Duhul Sfant pe care il aduce Iisus Hristos peste ucenicii Sai va fi in chip de limbi de foc. Botezul pocaintei la care vine Iisus de buna voie este prilej de a arata multimilor adunate la raul Iordan ca Iisus este Mesia Cel profetit de catre prorocii Vechiului Testament”.

Sfantul Ioan traia in multa simplitate si asceza, iar hrana lui cea mai puternica era rugaciunea


Botezul pocaintei aduce iertarea pacatelor, insa botezul in Duhul Sfant aduce si iertarea pacatelor, dar si infierea dupa har si inceputul invierii sufletului din moartea pacatului
Vedem in mod minunat ca acest botez al pocaintei este dorit de Hristos Domnul nu pentru ca El ar fi avut pacate, ci pentru ca urma sa ia asupra Sa pacatele lumii, a aratat Preafericitul Parinte Patriarh Daniel, continuand: „De aceea, Sfantul Ioan ii spune: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatele lumii, atunci cand il prezinta ucenicilor sau lumii. Deci, este vorba de o implinire a botezului pocaintei ca pregatire pentru un alt botez si anume botezul cu Duh Sfant. Botezul pocaintei aduce iertarea pacatelor, dar botezul in Duhul Sfant aduce si iertarea pacatelor, dar si infierea dupa har si inceputul invierii sufletului din moartea pacatului. Asadar este o mare deosebire intre botezul lui Ioan si botezul cu Duh Sfant pe care Mantuitorul il porunceste ucenicilor la sfarsitul activitatii Sale mesianice. Inainte ca Mantuitorul sa instituie prin porunca botezul in numele Preasfintei Treimi vedem cum in mod tainic, indata ce Iisus a primit botezul pocaintei de la Ioan, se arata ceva nou, nemaiintalnit in timpul botezarii oamenilor de catre Ioan si anume se deschid cerurile. Un glas din ceruri striga: Acesta este Fiul Meu Cel iubit intru care am binevoit, iar Duhul Sfant in chip de porumbel coboara deasupra capului lui Iisus indata ce El a iesit din apele Iordanului. Aceasta este noutatea si baza botezului crestin. Deci, baza botezului crestin ca unire cu Sfanta Treime s-a aratat indata dupa ce Iisus a primit botezul pocaintei. Cu alte cuvinte a implinit ceva vechi si a adus ceva nou”.

Prin botez ni se da posibilitatea sa refacem legatura cu Dumnezeu

Cand ne pregatim pentru intalnirea cu Dumnezeu si mai ales pentru botez este nevoie de multa rugaciune si post
Darul botezului este un dar duhovnicesc

Niciun comentariu: