miercuri, 28 ianuarie 2015

Sf .EFREM SIRUL ( 28 noiembrie ) - Poezie crestina scrisa de Neli Mihail, prietena parohiei noastre




Sfantul Efrem Sirul
        de Neli Mihail

Asceticul Efrem Sirul
A fost sirian.
In Nisibe s-a nascut,
Pe plai rasaritean.

A avut parinti crestini
Ce l-au invatat
Pe copilul lor ce-l bun
Ce-a fost mai curat.

A iubit din tinerete
Viata monahala,
Domnul i-a turnat pe buze
Har de-a dat pe-afara.

Intrucat multe poeme,
Rugaciuni si scrieri..
A lasat Sfantul in lume,
Pe multi luminandu-i.
Pilda buna a transmis
Celor ravnitori..
Sihastria, multi monahi
I-a chemat cu dor.

Inca de tanar Efrem
Diacon fiind,
La Sinodul Ecumenic
Cuvant bun a zis.

Invatatii teologi
Il iubeau nespus..
Ca a fost smerit si bland,
Un exemplu in plus.

A fost si dascal-profesor
La scoala-n Edesa,
In peste trei milioane versuri
Aparand credinta. (A pledat credinta.)

A scris proze, omilii,
Comentarii biblice,
Imne, multe poezii,
Bogate scrieri lirice.

Si pe noi Sfantul ne-nvata
Sa nu lenevim.
Ne-a lasat o rugaciune
Zilnic s-o rostim!

Plangerea si tanguirea
Sa nu ne lipseasca!
Ne invata Sfantul Sirul
Ca sa ne trezeasca.

Chiar asa a fost numit
‘Al lacrimilor sfant’
Il iubea pe Dumnezeu!
Nu se-oprea din plans.

Daca este cu putinta,
Sa-i urmam exemplu!
Noi cainta sa avem!
Domnul ne da restul…



              RUGACIUNEA  intensa de umilinta si de cerere 
                             a Sfantului Efrem Sirul:

"Doamne si Stapanul vietii mele, duhul trandaviei, al grijii de multe, al iubirii de stapanie si al grairii in desert nu mi-l da mie; 
Iar duhul curatiei, al gandului smerit, al rabdării si al dragostei, daruieste-mi-l mie, slugii Tale! 
Asa, Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad greselile mele si sa nu osandesc pe fratele meu, ca binecuvantat esti in vecii vecilor!!”  Amin.

Niciun comentariu: