Biserica Ortodoxa a randuit ca Duminica a V-a dupa Sfintele Pasti sa fie dedicata femeii samarinencii. In acesta zi se face amintire de convorbirea Mantuitorului Hristos cu femeia samarineanca, la fantana lui Iacov. Duminica samarinencii reprezinta o minune a vindecarii sufletesti a samarinencii din dezordinea morala in care ea traia. Dialogul dintre Mantuitorul si femeia samarineanca scoate in evidenta cinci etape pentru viata noastra religios-morala. Prima atitudine a femeii samarinencii este aceea de adversitate de Hristos, de dusmanie. Dupa ce dialogul continua, femeia trece la a doua etapa, si anume etapa curiozitatii. Apoi, a treia etapa a dialogului este aceea de admiratie si, dupa ce Mantuitorul Se dezvaluie femeii samarinence, femeia trece la credinta in Iisus Hristos. In fine, a cincea etapa a dialogului este cea misionara. Femeia nu numai ca a crezut in Iisus Hristos, in dumnezeirea Lui, in faptul ca El este Mesia, ci ea devine o adevarata misionara.
”Proorocule si Inaintemergatorule al venirii lui Hristos, dupa vrednicie a te lauda pe tine nu ne pricepem noi, cei ce cu dragoste te cinstim; ca nerodirea celei ce te-a nascut si amutirea parintelui tau s-au dezlegat intru marita si cinstita nasterea ta, si intruparea Fiului lui Dumnezeu lumii se propovaduieste”. (Troparul Nașterii Sfântului Ioan Botezătorul)
duminică, 18 mai 2014
Filmulete SFANTA LITURGHIE din Duminica a V-a dupa Pasti sau Duminica Samarinencii - ( Apa necesara vietii vesnice) - 18 mai
Biserica Ortodoxa a randuit ca Duminica a V-a dupa Sfintele Pasti sa fie dedicata femeii samarinencii. In acesta zi se face amintire de convorbirea Mantuitorului Hristos cu femeia samarineanca, la fantana lui Iacov. Duminica samarinencii reprezinta o minune a vindecarii sufletesti a samarinencii din dezordinea morala in care ea traia. Dialogul dintre Mantuitorul si femeia samarineanca scoate in evidenta cinci etape pentru viata noastra religios-morala. Prima atitudine a femeii samarinencii este aceea de adversitate de Hristos, de dusmanie. Dupa ce dialogul continua, femeia trece la a doua etapa, si anume etapa curiozitatii. Apoi, a treia etapa a dialogului este aceea de admiratie si, dupa ce Mantuitorul Se dezvaluie femeii samarinence, femeia trece la credinta in Iisus Hristos. In fine, a cincea etapa a dialogului este cea misionara. Femeia nu numai ca a crezut in Iisus Hristos, in dumnezeirea Lui, in faptul ca El este Mesia, ci ea devine o adevarata misionara.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu