luni, 24 martie 2014

BunaVestire / Poezii creştine scrise de Neli Mihail, prietena parohiei noastre


BunaVestire
                                                                                                                         de Neli Mihail



Preasfânta şi Curată
Fecioara neantinata,
Ai fost nedumerită
Când îngerul ţi-a zis
Ca Tu eşti bucuria
În care o să-ncapă
Intraga mântuire
A neamului creştin!
Ai zis, -‘Cum e posibil
Că fără de bărbat
Să pot primi în pântec
O viaţă de copil’?!
Iar Gavriil Arhanghel,
Trimis din Cer de Tatăl
Ţi-a dat BunaVestire
Ca Duh Te va umbri!
Şi-atunci încredinţată
Că totul e spre bine,
Ţi-ai dat consimţământul
Cu multă mulţumire
Primind să fii tu roaba
Ce-aduce mântuire
Întregului popor,
Născându-L pe Iisus!



MAICA DOMNULUI
de Neli Mihail



O, PREACURATĂ
ŞI BINECUVÂNTATĂ,
FECIOARA NENTINATA
ŞI CEA MAI ÎNŢELEAPTĂ,
LUMINA PURTĂTOARE
DE DUH MÂNGÂIETOARE,
PENTRU TOŢI RUGĂTOARE,
GRABNIC AJUTĂTOARE;
O, MAICA NENUNTITA
ŞI MULT PREAFERICITA,
PALAT ÎNCHIPUITA,
DE FIUL TĂU IUBITA,
ÎN CERURI ODIHNITĂ,
DE ÎNGERI PREASLĂVITA,
DE SFINŢI MĂRTURISITĂ,
DE OAMENI PREACINSTITA,
ÎN SLUJBE PREAMĂRITA,
SĂ NE DUCI RUGĂCIUNEA,
SĂ RISIPEŞTI FURTUNA,
S-ALUNGI ÎNŞELĂCIUNEA
CA SĂ PRIMIM CUNUNA!


Rugăciune către Maica Domnului
de Neli Mihail


O, Maica Domnului Fecioară,
Nădejdea sufletului meu,
Tu eşti adânca mea comoara,
Eşti prima după Dumnezeu!

Eşti dar, altar al vieţii mele,
Eşti răsărit în dimineţi,
Eşti bunătatea care cere
O rugăciune să ne ierţi.


Tu eşti şi nor, tu eşti şi soare,
Ne cerţi, apoi ne dojeneşti
Şi ne trimiţi la fiecare
Câte un semn să ne-ntaresti.

Îţi mulţumesc! Şi-ţi simt prezenţa
Cateodata-n rugăciuni,
Ca-n suflet îmi trimiţi blândeţea
Şi dragostea să mă închin.

O, Maica Pururea Fecioară,
Fecioară-n veşnicie eşti!
Te vreau în fiecare SEARĂ
De cel viclean să mă păzeşti.


Te vreau la rugăciunea sfântă
Pe care ZILNIC o rostesc
Ca să-i prind aripi să ajungă
Pe un tărâm duhovnicesc.

Când stau la MASĂ, vreau Fecioară,
Să vii s-o binecuvântezi,
Mâncarea să-mi fie uşoară
Şi pentru ea să-ţi mulţumesc.

Când DORM, în vis să-mi dai putere
S-alung de-mi vin ispitele,
Să nu mă îndulcesc cu ele,
Ci-n rugi să am simţirile.


Şi când pe strada MERG, Fecioară,
Trimite-mi ajutoarele,
Îngeri din cer, de se coboară,
Să-mi ţină bine frâiele.

Iar când MUNCESC adu-mi aminte
De rugăciunea inimi,
Ea să îmi privegheze-n minte!
Ajută-mi Maica Domnului!
Amin!

PreaSfânta Născătoare de Dumnezeu miluieste-ne pe noi! Amin!

Niciun comentariu: