sâmbătă, 15 martie 2014

Lucratorii tocmiti la vie (prima Duminica din postul Mare-2014 -Matei 20/1-16) - POEZIE CRESTINA scrisa de NELI MIHAIL , prietena parohiei noatre

                     
Imparatia sus in Cer,
E comparata asa..
Un drept Stapan la casa lui
Tocmira lucratori,
Sa-i aranjeze via sa
Muncind inca din zori.

Iar pe la ceasul trei vazu
Alti doritori de lucru
Si a trimis vorba spre ei
                                                             Ca-i vrea la vie-n lucru.


Iesind la ceasul sase..
Stapanul tot asa,
Gasi alti lucratori zicand
Sapati in via Mea.

Si repetand la ceasul noua,
Si la al unspelea,
Tocmira muncitori la fel
Cate-un dinar a lua.

Venise seara si Stapanul
Grai spre-ngrijitor:
-Cheama pe lucratori si da-le
Plata promisa lor.

Stapanul casei sa-nvoit
Cu toti cate-un dinar
Si-acum momentul a venit
Cel extraordinar.

Dar revoltati acei dintai
Total nemultumiti,
Au ripostat vorbindu-I dur..
C-au fost la fel platiti.

Au luat aceeasi bani ca noi
Si ce-au lucrat?! ..infim..
Iar noi in arsita-am trudit
Si tot ca ei primim?!

Insa Stapanul zice promt
Spre unul dintre ei:
-Prietene, de ce crezi oare
Ca v-am nendreptatit?
Nu cu-n dinar ne-am invoit…
Atunci cu ce-am gresit?!

Ca cei din urma-au luat ca voi,
E treaba Mea si-a lor.
Cu banii mei Eu pot sa fac
Exact ceea ce vreau!


Au, nu mi se cuvine Mie
Sa ii impart cum cred?!
Sau ochiul tau este viclean
Si-n ei pot sa te pierd..

Caci, cei din urma ajung intai,
Iar cei dintai la urma.
Multi sunt chemati, putini alesi..
Pastrati-va in turma! 
                    

                         De luat aminte..
Atunci cand l-ai gasit pe Dumnezeu,
Indiferent de varsta..
Si pocainta ai adus-o
Fara-a-ti gasi vreo scuza,
E bine!!..esti pe drumul stramt
Al indreptarii tale..
Dar vezi sa nu-L mai pierzi nicicand,
Preda-te Voii Sale!!

Caci nu un numar fix de zile
Ti-aduce mantuirea,
Ci profunzimea in credinta,
Cainta si iertarea.

Pe lang-acestea de-nceput,
Sa strangi si fapta buna..
Si cu iubire-n toate fii!
Sa poti primi cununa. Amin!

Doamne auzi-ne si ne miluieste, Amin!



Cei dintai ucenici ai lui Iisus

(prima Duminica din postul Mare-Ioan cap.1)

Iisus Hristos a adunat
Pe ucenicii Sai,
Iar primul la apostolat
A fost Sfantul Andrei.
Pe langa-acesta mai gasi
Pe fratii Zebedei
Si “fii tunetului” sunt
Numiti chiar amandoi.
Pe Simon, fiul lui Iona,
Iisus l-a numit Petru


Si i-a zis:
- Paste, te rog turma Mea
Caci tu vei fi verhovnic.
A doua zi Hristos dorea
Sa plece-n Galilea
Si-atunci gasi pe Filip
-Urmeaza-Mi!..
A zis Iisus spre-acela.
Filip era din Betsaida,
Cetatea lui Andrei,
Si l-a gasit in drumul lui
Si pe Natanael.
Mergand pe cale spre Iisus
A zis pe-un ton sever:
-In Nazaret e ceva bun..?
-Filip..hai sa vedem!
Iar Iisus cand l-a vazut
A zis zambindu-i bland,
-Asa israelit curat
Nu prea zaresti mereu
Caci viclesug in mintea sa
Nu am aflat nici Eu.
Natanael intreaba scurt:
-De unde ma cunosti?
-Cand sub smochin tu te rugai
Priveai in sus frumos!
-Rabbi! Tu esti Hristos!
Rege in Israel!
 Esti Fiul Tatalui din Cer
Trimis acum de El!
 M-ai si crezut cand ti-am raspuns
Ca erai sub smochin,
Atunci mai mari decat acestea
O sa mai vezi…I-ti spun!
Adevarat, adevarat
Zic voua tuturor,
Ca veti vedea ingeri suind
Si coborand usor.
Voi sunteti ucenicii Mei,
Dar vreau sa mai gasesc..
Doispe apostoli in total,
Apoi Ma rastignesc!

Doamne, ajuta-ne sa ajungem si noi mici apostoli, Amin!


Niciun comentariu: